پروژه تشخیص چهره با استفاده از روش دسته بندی داده همراه گزارش
پروژه تشخیص چهره به کمک پردازش تصویر با استفاده از روش SVD همراه گزارش فارسی:انجام پروژه متلب
انجام پروژه متلب : برای انجام این پروژه از الگوریتم SVD استفاده کرده ایم که پروژه دارای ۴ قسمت می باشد :
۱- تشخیص چهره:
برای این کار ابتدا باید یک سری از داده ها را وارد برنامه کنیم که الگوریتم svd نیاز به این داده ها دارد که بصورت زیر تعریف می گردد:
NN = size(F,1); % Overal number of face images.
fps = NN/N; % Number of faces per subject.
انجام پروژه متلب : این داده ها را در فایل maindata.mat ذخیره کرده و در ابتدای برنامه آنها را لود کرده تا الگوریتم بتواند برای انجام این کار آن ها را در محیط workspace داشته باشد تا بتواند کار را انجام دهد.لذا داده ها را بصورت زیر تعریف می کنیم:
رای ذخیرهسازی تصویر به دنبال روشی هستیم تا به کمک آن روش بتوانیم حجم اطلاعات را تا جایی که ممکن است کاهش دهیم. اساس بسیاری از روشهای فشردهسازی، کنار گذاردن بخشهایی از اطلاعات و دادهها است.
انجام پروژه متلب : ضریب یا نسبت فشردهسازی، عددی است که میزان کنار گذاشتن اطلاعات را نشان میدهد.
فشردهسازی تصاویر، ذخیرهکردن و انتقال آنها را آسانتر میکند و میتواند سبب کاهش پهنای باند و فرکانس مورد نیاز (برای ارسال تصاویر) شود.
انجام پروژه متلب : امروزه روشهای متعدد و پیشرفتهای برای فشردهسازی وجود دارد. فشردهسازی تصویر با توجه به این گزارهٔ مهم صورت میگیرد که چشم انسان حد فاصل دو عنصر تصویری نزدیک به هم را یکسان دیده و به خوبی تمایز آنها را نمیتواند تشخیص دهد. همچنین اثر نور و تصویر برای مدت زمان معینی در چشم باقی میماند که این پدیده در ساخت تصاویر متحرک مورد توجه میباشد.
- روش JPEG
نام این فرمت در واقع مخفف کلمات JOINT PHOTOGRAPHIC EXPERT GROUP است. از این روش در فشردهسازی عکس و تصاویر گرافیکی ساکن استفاده میشود. JPEG اولین و سادهترین روش در فشردهسازی تصویر است. در ابتدا سعی شد برای فشردهسازی تصاویر متحرک نیز مورد استفاده قرار گیرد، برای این منظور تصاویر به صورت فریم به فریم مانند عکس فشرده میشدند و سپس با ابداع روش MOTION JPEG برای ارتباط دادن این عکسها به هم تلاش میشد که با مشکلاتی همراه بود.
- روش MPEG
انجام پروژه متلب : نام این فرمت مخفف عبارت MOVING PICTURE EXPERT GROUP است. این روش در ابتدای سال ۹۰ ابداع شد و در آن اطلاعات تصویر با سرعت حدود ۵/۱ مگابیت بر ثانیه انتقال پیدا میکرد که در تهیه تصاویر ویدئویی استفاده میشد. با این روش امکان ذخیره حدود ۶۵۰ مگابایت اطلاعات معادل حدود ۷۰ دقیقه تصویر متحرک در یک دیسک به وجود آمد. در MPEG بیتهای اطلاعات به صورت سریال ارسال میشوند و به همراه آنها بیتهای کنترل و هماهنگکننده نیز ارسال میشوند که موقعیت و نحوه قرارگیری بیتهای اطلاعاتی را برای انتقال و ثبت اطلاعات صدا و تصویر تعیین میکند.
- روش MPEG۲
در روش MPEG۲ از ضریب فشردهسازی بالاتری استفاده میشود و امکان دسترسی به اطلاعات ۳ تا ۱۵ مگابیت بر ثانیهاست از این روش در دیویدیهای امروزی استفاده میشود در اینجا نیز هر فریم از تصویر، شامل چندین سطر از اطلاعات دیجیتالی است.
- روش MPEG ۴
انجام پروژه متلب : از این روش برای تجهیزاتی که با انتقال سریع یا کند اطلاعات سر و کار دارند استفاده میشود. این روش توانایی جبران خطا و ارائه تصویر با کیفیت بالا را دارد. مسئله خطا و جبران آن در مورد تلفنهای همراه و کامپیوترهای خانگی و لپتاپها و شبکهها از اهمیت زیادی برخوردار است. در شبکههای کامپیوتری باید تصویر برای کاربرانی که از مودمهای سریع یا کند استفاده میکنند به خوبی نمایش داده شود، در چنین حالتی روش MPEG ۴ مناسب است. از این روش در دوربینهای تلویزیونی نیز استفاده میشود. ایده اصلی این روش تقسیم یک فریم ویدئویی به یک یا چند موضوع است که مطابق قاعده خاصی کنار هم قرار میگیرند مانند درختی که از روی برگهای آن بتوان به شاخه تنه یا ریشه آن دست یافت. هر برگ میتواند شامل یک موضوع صوتی یا تصویری باشد. هر کدام از این اجزاء به صورت مجزا و جداگانه قابل کپی یا انتقال هستند. این تکنیک را با آموزش زبان میتوان مقایسه کرد.
انجام پروژه متلب : همانطوریکه در آموزش زبان، کلمات به صورت مجزا و جداگانه قرار داده میشوند و ما با مرتب کردن آن جملات خاصی میسازیم و میتوانیم در چند جمله، کلمات مشترک را فقط یکبار بنویسیم و هنگام مرتب کردن آنها به کلمات مشترک رجوع کنیم، در اینجا هم هر یک از این اجزاء یک موضوع خاص را مشخص میکند و ما میتوانیم اجزاء مشترک را فقط یکبار به کار ببریم و هنگام ساختن موضوع به آنها رجوع کنیم. هر یک از موضوعات هم میتوانند با موضوعات دیگر ترکیب و مجموعه جدیدی را به وجود آورند. این مسئله باعث انعطافپذیری و کاربرد فراوان روش MPEG۴ میشود. برای مثال به صحنه بازی تنیس توجه کنید. در یک بازی تنیس میتوان صحنه را به دو موضوع بازیکن و زمین بازی تقسیم کرد زمین بازی همواره ثابت است، بنابراین به عنوان یک موضوع ثابت همواره تکرار میشود ولی بازیکن همواره در حال حرکت است و چندین موضوع مختلف خواهد بود. این مسئله سبب کاهش پهنای باند اشغالی توسط تصاویر دیجیتالی میشود. توجه داشته باشید که علاوه بر سیگنالهای مربوط به این موضوعات، سیگنالهای هماهنگکنندهای هم وجود دارند که نحوه ترکیب و قرارگیری صحیح موضوعات را مشخص میکند.
خروجی متلب :
تنها وبسایت انجام پروژه متلب
انجام پروژه متلب
تشخیص چهره،پردازش تصویر،روش SVD ،گزارش فارسی،متلب،پروژه متلب،matlab project،تشخیص صورت از بدن، انجام پروژه متلب
دیدگاه ها