no-img
انجام پروژه متلب |پروژه متلب | انجام پروژه متلب برق | شبیه سازی با متلب

شبیه سازی ربات فوتبالیست در سیمولینک متلب - انجام پروژه متلب |پروژه متلب | انجام پروژه متلب برق | شبیه سازی با متلب


انجام پروژه متلب |پروژه متلب | انجام پروژه متلب برق | شبیه سازی با متلب
مطالب ویژه
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

شبیه سازی ربات فوتبالیست در سیمولینک متلب
zip
دسامبر 1, 2023
100,000 تومان
1 فروش

شبیه سازی ربات فوتبالیست در سیمولینک متلب


Rate this download
به این پست امتیاز دهید.
هر چقدر ما رو دوست دارید ستاره بدید!!!

شبیه سازی ربات فوتبالیست در سیمولینک متلب :پروژه متلب

 

پروژه متلب ربات‌های فوتبالیست با استفاده از اشعه مادون‌قرمز که از توپ ساطع می‌شود می‌توانند آن را تشخیص داده به طرف آن حرکت کرده و به آن ضربه بزنند. این ربات‌ها مجهز به سنسور شتاب سنج هستند تا بتوانند جهت را تشخیص داده و توپ را به طرف دروازه هدایت کنند. اشعه مادون‌قرمز در همه جهات توپ قرار گرفته است و به محض دریافت اشعه توسط ربات، عکس العمل تعریف شده انجام می‌شود.

قوانین مسابقات ربات فوتبالیست

پروژه متلبدر این بازی دروازه‌ها به عرض ۴۵ و ارتفاع ۱۴ سانتی متر در دو طرف زمین قرار گرفته است که میله‌های آن در یک طرف با رنگ آبی و در طرف دیگر با رنگ زرد و سطح بیرونی آنها با رنگ مشکی رنگ آمیزی شده است. ارتفاع کم دروازه باعث می‌شود ربات به داخل دروازه نرود.

پروژه متلب هر مسابقه در هر سطحی قوانین خاص خود را دارد؛ مثلاً در ربات‌های فوتبالیست رنگ لباس مهم است، رنگ‌های زرد و آبی باعث ایجاد تداخل در تشخیص ربات‌ها می‌شود زیرا این رنگ‌ها در مشخص کردن محدوده دروازه استفاده شده است و بهتر است از رنگ‌های مات یا خنثی استفاده شود. همچنین مواد بازتاب دهنده اشعه مادون‌قرمز نباید در ساخت ربات بکار گرفته شود.

ربات فوتبالیست مسدوم میشه؟

پروژه متلب باید توجه کنید که این ربات‌ها مصدوم نیز می شوند! در صورتی که رباتی به توپ پاسخی ندهد یا وارد دروازه شود، به دور خود بچرخد و نتواند گوشه های زمین را تشخیص دهد مصدوم شده است و باید از زمین خارج شود، خارج شدن ربات را فقط داور تشخیص می‌دهد و با تشخیص دارو ربات از بازی خارج می‌شود و تا زمانی که عیب آن برطرف نشده نمی تواند به زمین بازگردد.

در صورتی که تخلفی از سوی شرکت کنندگان در مسابقه دیده شود آن تیم از شرکت در مسابقه کنار گذاشته می‌شود و نتیجه به نفع تیم مقابل اعلام می‌شود و اگر تخلف چند بار پیاپی تکرار شود آن تیم به طور کامل از مسابقات حذف خواهد شد.

پروژه متلب مکان اینگونه مسابقات معمولاً طوری انتخاب می‌شود که اشعه مادون‌قرمز از منابع خارجی وارد نشود و ربات‌ها تحت تأثیر میدآن‌های الکتریکی و مغناطیسی قرار نگیرد چون باعث اختلال در تشخیص آن‌ها می‌شود.

برای کنترل ربات‌ها نیز نمی توان از وسایل کنترل از راه دور استفاده کرد و باید به صورت دستی راه اندازی شوند.

رباتهای فوتبالیست به چند دسته تقسیم میشوند :

پروژه متلب رباتهای فوتبالیست دانش آموزی سطح پایین : این نوع رباتها ماشین هایی میباشند که توسط دانش آموزان با کنترل سیم دار کنترل میشوند .

مسابقات این نوع رباتها در غالب دو تیم یک نفره برگزار میگردد

 

 

پروژه متلب رباتهای فوتبالیست دانش آموزی سطح متوسط : این نوع رباتها ماشین هایی میباشند که به صورت خودکار با استفاده از سنسور های مادون قرمز که بر روی توپ نصب

شده است ، توپ را تشخیص داده و باید توپ را در داخل دروازه حریف برسانند

 

 

پروژه متلب رباتهای فوتبالیست سطح بالا : این نوع رباتها به صورت گروهی بوده با استفاده از دوربین هایی که در بالای زمین مسابقه نصب شده است با استفاده از پزدازش تصویر با

همدیگر هماهنگ میشوند و توپ را به صورت گروهی به دروازه تیم حریف میرسانند

 

پروژه متلب رباتهای فوتبالیست انسان نما : این نوع رباتها با استفاده از پردازش تصویر گروه خود را تشخیص داده و با تشخیص توپ آن را به سمت دروازه حریف شوت میکنند

 

پروژه متلب در دنیای رباتیک ارتباط نزدیکی بین تخیل و فناوری وجود دارد. خیلی از این افراد تصور اولیه شان از ربات را از کتاب‌ها و فیلم‌ها و تلویزیون گرفتند. تصور ماشین‌هایی که مثل انسان‌ها رفتار کنند مدتهاست که نویسنده‌ها و فیلمسازها را شیفته خود کرده و آنها را وادار کرده دنیاهای خیالی زیادی دربارهٔ ماشین‌ها بسازند. اینکه این دنیاهای خیالی کتاب‌ها و فیلم‌ها ناممکن هستند اما توانسته‌اند الهام‌بخش دانشمندها و مهندس‌ها باشند و آنها را وادار کند از این تخیلات تقلید کند. البته تا کنون حاصل تلاش‌های دانشمندها و مهندس‌ها در ساختن ربات به پای آدم ماشینی‌های شگف گفت انگیز کتاب‌ها و فیلم‌های علمی تخیلی نرسیده‌است ولی ربات‌های دنیای واقعی دارند کم‌کم به انسان‌ها شبیه تر می‌شوند و می‌تواند الهام بخش خلق ربات‌های خیالی خلاق باشند.

پروژه متلبامروزه کارهای سخت دیگر برای انسان‌ها نیست. سیستم‌های جدید صنعتی یا ربات‌ها می‌توانند کارگرانی باشند که سخت کار می‌کنند. ربات‌های صنعتی عموماً برای وظایف تکراری و مشخصی استفاده می‌شوند. اما برای استفاده از ربات‌های صنعتی برای جایگزینی به جای انسان‌ها باید دانست که ربات‌ها به تنهایی توان تشخیص و تصمیم‌گیری نسبت به موقعیت خود را ندارند. در این صورت استفاده از ربات‌هایی که با استفاده از تکنولوژی بینایی ماشین قابلیت دیدن داشته و با استفاده از هوش مصنوعی قابلیت تفکر دارند به ما کمک خواهد کرد تا از آن‌ها در مکان‌هایی استفاده کنیم که قبلاً توان استفاده از آن‌ها را نداشته‌ایم.

ربات راه رونده با چاپگر سه بعدی 

تیمی از لابراتوار هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر دانشگاه MIT معتقدند یک راه جدید برای ساخت رباتی کامل توسط پرینتر سه بعدی یافته‌اند. پرینترهای سه‌بعدی افق‌های تازه‌ای در حوزه‌های مختلف علمی به‌وجود آورده‌اند که آخرین نمونه آن، امکان پرینت و استفاده از یک ربات کامل است. روش به‌کار گرفته شده در این تجربه، به صورتی بود که بخش‌های مختلف یک ربات به صورت طرح اولیه به پرینتر داده شد و با پرینت گرفته شدن پمپ‌های هیدرولیک و قطعات متحرک، این ربات آماده نصب موتور و باتری برای حرکت بوده و همانند ربات‌های بیگ داگ قابل حرکت روی سطوح مختلف است. 

ربات جنگجو یا آدمکش 

پروژه متلب ربات کشنده یک اسلحه کاملاً خودکار است که بدون دخالت انسان می‌تواند هدف را برگزیده و با آن وارد نبرد شود. آن‌ها ابزارهای کشنده خودکار هستند. یک چنین ماشین‌هایی در حال حاضر وجود ندارند ولی به خاطر پیشرفت‌های سریع در رشته رباتیک ساخت آن‌ها به واقعیت نزدیک تر شده‌است. روش‌های فراوانی وجود دارد که این امکان را به ربات‌ها می‌دهد تا قوی‌تر، مؤثرتر و مستقل‌تر رفتار کنند، مانند ربات‌هایی که در صورت آسیب دیدن باز هم کار می‌کنند (مانند ربات شش پایی که پس از آسیب با استفاده از روش «آزمون و خطای هوشمندانه»، می‌تواند در کمتر از ۲ دقیقه بیاموزد که چگونه دوباره راه برود و سپس با استفاده از این روش بهترین راه را برای ادامه گام برداشتن می‌یابد). یا ربات‌هایی که در محیط‌های نامطمئن و بی‌برنامه، بتوانند تطبیق پیدا کنند و در شرایط دشوار و متفاوت همچنان به حرکت خود ادامه داده و جابه‌جا شوند (مانند ربات سگ بزرگ (Big Dog)). در حال حاضر مهندسان روی ربات‌های خودآموز متمرکزند، دیگران در حال ساخت ربات‌ها و موادی هستند که می‌توانند در صورت خرابی «خوددرمانگر» باشند.

 

خروجی متلب :

پروژه متلبپروژه متلبپروژه متلبپروژه متلبپروژه متلب

 



برچسب‌ها :
ads

درباره نویسنده

mrk kiani 401 نوشته در انجام پروژه متلب |پروژه متلب | انجام پروژه متلب برق | شبیه سازی با متلب دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید